donderdag 28 mei 2015

Het zwarte bonen brownie-recept. Mmmmm....

Velen onder jullie hebben hem al gezien op mijn Instagram (jopke_popke) of op mijn Facebookpagina: de zwarte bonen brownie!
Ik was hem al verschillende keren op verschillende Instagramfoto's en in (gezonde) blogs tegengekomen. Maar steeds dacht ik: "Zwarte bonen?!?"
En toch, ik moest het gewoon proberen want volgens vele reacties op verscheidene blogs zou dit het suikervrije einde zijn!
Dus ik surfte naar www.fitwithmarit.nl en vond het Gezonde brownie recept op haar gezonde blog.

Et voila, ziehier het recept:

Ingrediënten:
- blik zwarte bonen (400 gram, 265 uitgelekt)
- 2 eieren
- 5 eetlepels cacao poeder
- 3 eetlepels gesmolten kokosolie
- 3 eetlepels honing of agave siroop
- 1 eetlepel vanille extract
- 5 geweekte dadels (kwartiertje in heet water)
- snufje zout
- 2 theelepels bakpoeder

Optioneel:
- 1 cup vanille (of chocolade) eiwitpoeder
-2 eetlepels kokosrasp
- 2 eetlepels lijnzaad
- 2 eetlepels zonnebloempitten
- walnoten
- pure chocolade

Doen:
Over voorverwarmen op 175 graden. De zwarte bonen laten uitlekken en wassen. Zorgen dat dit niet te nat is. Dit samen met de andere ingrediënten bij elkaar en mixen in de blender of met een staafmixer (zaden en noten pas op het laatst aan de mengsel toevoegen). In een bakblik bakpapier doen en hier de mengsel ingieten. 25/30 minuutjes in de oven en jouw gezonde brownie is ready! Wel even testen met een satéprikker en het beste is om het even te laten staan! Eventueel nog gesmolten pure chocolade er overheen gieten (nomnomnom).


SMAKELIJK!

PS: Laat me weten wat je ervan vond ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten