woensdag 13 mei 2015

Trying to be sugar-free...

2 dagen geleden heb ik voor mezelf beslist om weer eens gezonder te gaan leven... Weer eens, ja heb het al verschillende keren geprobeerd.
Maar deze keer was ik geinspireerd door Stephanie van misspixies.blogspot.be ;-) Ik volg haar op Instagram en ben op die manier bij de 4 weken suikervrij-uitdaging gekomen.
Alle suikergoed uit de kasten ruimen is hier niet zo makkelijk met drie kleuters in huis, maar mijn ultieme verslaving chocolade, heb ik wel niet meer in de kast liggen.
Ik ga vooral de geraffineerde suikers uit de weg en probeer zo weinig mogelijk gebruik te maken van suikervervangers.

1 receptje wil ik alvast met jullie delen: Havermout-banaan pannenkoeken (HEERLIJK!!!!)

Ingredienten voor 5 stuks:

  • 35 gram havermoutmeel (vermaal je gewone havermoutvlokken tot meel in een blender)
  • 1 banaan
  • 1 ei
  • 1 tl bakpoeder
  • 1 klein scheutje (plantaardige) melk: zoals amandel-, soja- of havermelk
  • 1el honing of agave siroop
  • 1 tl kaneel
  • zout
  • kokosolie of olijfolie of bakboter
Bereiding:
  • Vermaal de havermout tot meel in je blender
  • Voeg de banaan toe en vermaal ook. Vervolgens een losgeklopt ei, bakpoeder, agave siroop, kaneel, zout en mix opnieuw in de blender
  • Voeg melk toe om het beslag iets vloeibaarder te maken. Maar het moet niet zo lopend zijn als pannenkoekenbeslag
  • verhit wat kokosolie in een koekenpan en maak 3 kleine rondjes van het beslag in de pan. Bak aan 1 kant totdat bovenop belletjes ontstaan (let op dat je het vuur niet te hoog zet!) Draai ze voorzichtig om met een platte spatel en bak de andere kant
  • Bak vervolgens alle beslag op en stapel de pannenkoekjes op een bordje op


Dit waren mijn kleine pannenkoekjes met verse aardbeien, mmmmm....

SMAKELIJK!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten